kossan

kon ger oss mjölk och det tycker jag är bra
man behöver mjöl i kroppen så kon är något jag kan föredra
kor är även söta och snälla
men vissa är ganska bra på att gnälla
dom säger muuu muu muuu
men jag tycker om deras språk gör inte du?
men det är väl bra att alla har olika språk det tyckker vi om
de hade väl inte vart så kul om alla hade samma språk lixom?
det är bra att kor finns, annars hade vi inte haft mjölk, ost grädde eller smör
och sen så hatar jag sånna som plågar kor till dom dör.
Det finns sånna som gör det och jag gillar dom inte lite äns
då kan väl dom prova på och vara kon så får dom se hur det känns !
kor ska vara ute på ängarna där trivs dom bäst
fast när det regnar eller snöar ska dom vara inne i stallet men där är dom nog mäst
kor är söta och snälla och bra att ha
och jag menade vart enda ord jag sa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0