sniglen

jag satt nys och tänkte "vad ska jag skriva för rim i min lilla rimbok idag?" och plötsligt slog det mig att jag skulle skriva om sniglar. Så jag satte mig ner och började och skriva, och då insåg jag att dethär rimmet blev bra, här kommer det;

sniglar är väldgt sakta djur
som inte sitter i bur
dom är ute i naturen
och som sakt dom sitter inte inne i buren
dom går sakta och har ingen brotska
ne dom skulle inte få det även om det oska
vissa sniglar vill vi inte ha här på jorden
mördarsniglarna kan slänga sig i floden
varför kan inte alla sniglar vara små fina i skal?
mördarsniglar är en skandal
dom äter upp varandra och det är äckligt
det kallar jag förskräckligt
sniglar i skal är ju så söta
fast deras släm gör dom blöta
men vad gör det man behöver inte hålla dom i handen
man kan bara stå och titta på dom när dom skryper om kring i sanden
eller någonannan stans kanske på en sten
sniglar är sakta för dom har inga ben.


Kommentarer
Postat av: klara

väldigt bra rim tkr jag:D det stämmer väldigt bra;D hi hi

2009-07-20 @ 12:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0