tuggummi



Ni har aldrig faccinerats av, vilken mängd olika tuggummin det finns? nej inte jag heller.
Men man borde kanske göra det, det kommer ut nya hela tiden. Och det finns i många olika färger, former, smaker, lukter och på inte tal om MÄRKEN! stimorol, Extra, hubba bubba,nicotinell.. ja listan kan göras låååååång..



Tuggummin är visserligen gott,
för att inte tala om superflott.
Men det är så klibbigt
att det att det nästan blir läbbigt.
Om du ska äta eller stoppa något annat i munnen,
är ett tips att slicka sig på tummen,
sedan pekfingret, sedan kan du ta ut ditt tuggummi.
Mär du sedan lägger i från dig det,
blir det inget klet.
Det fastnar inte någonstans,
tuggummit har inte en chans.
När det är blött och vått,
blir tuggummit andfått,
för den får så brått
att komma ifrån tornen på ditt slott.
Fast nu kom jag på
att jag har ljugit lite då och då.
För tuggummin kan ju inte leva och få brått
men tänk på att du kan begå hemfridsbrått!
Så gör nu inga misstag min vän  för då får du känn på den! 
                                                                                               ------------->



GODNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATT! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0