rimmet om renget

regnet faller ner från skyn,
det öser och rinner vilken syn.
Detta var ju inget kul väder,
och om man går ut så får man blöta kläder.
Vi vill ju inte att det ska regna såhär,
för nu kan inte jag gå till en mataffär.
för då blir jag jätte blöt om mina kläder,
usch vilket tråkigt väder.
fast växterna behöver vatten,
likaså katten.
Och allt skulle dö ut,
om det inte regnade så njut.
Njut av att det regnar såhär mycket,
och var glad i ansiktsuttrycket.
Och var även glad hela du,
För att det regnar nu.
Så det är väldigt bra att det regnar endå,
Tänk hur världen utan regn skulle må?

ja, det är vi som har skrivigt rimmet, som sakt, vi skiver alla rim själva !
och jag som har skrivigt detta underbara rim, blev väldigt nöjd med detta,
så nu får mina kolegor också skriva något rim här på våran fina blogg<3

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Riktigt proffsigt!

2009-06-21 @ 10:11:41
Postat av: ann-britt

e det ngn annan som försöker vara jag? lr är det bara ngn som heter likadant? för det e inte jag "ann-britt" som har skrivit den förra kommentaren. Ville bara ha detta klart.. inte för att jag inte tycker det var proffsigt, för det gör jag, utan för jag gillar inte människor som låtsas vara någon annan.



KRAM PÅ ER ALLA!

2009-06-21 @ 14:37:07
Postat av: iversson

Hej, jag är en glad 40-åring som söker umgänge, jag är väldigt ensam. Jag bor i Trollhättan. Jag är en ensamvarg. Hör av er!

2009-06-21 @ 15:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0