Drömmar

Drömmar kan vara knäppa,
men också svåra att släppa,
och dom kan vara härliga, besvärliga och helt förfärliga!
Dom kan vara konstiga och helt oärliga,
men ibland är dom faktiskt ärliga.
Ibland kommer man ihåg sina drömmar,
men ibland försvinner dom som undervattenströmmar.
Någon morgon kanske du vaknar upp och har glömt vad du drömde,
det var som om hjärnan tömde,
allt som du hade drömt om,
bara omkom.
Det kan också hända att man drömmer så tydligt, allt in i minsta detalj,
att man vann en bragdmedalj,
stod där som en hjälte,
hur snön smälte.
Din mamma som kramade dej
och din moster,
som hade rest ända från Bombay,
och skriker hej.
Allt var så tydligt,
men sedan vaknar du,
och allt försvinner som om någon ropat bu.
Och du har ingen aning om vad du drömt om
allt är kvarglömt
i drömmarnas värld.
Man kan även drömma att man är på färd,
faller från ett moln.
Och det känns så läskigt i magen,
så läskigt att man måste ta sig i kragen.
Du kanske också som jag har drömt grejer som sedan har hänt i verkligheten?
Då känner man att Djävulen kan det här med fräckheten.
nu har jag inget mer att säga, kom bara i håg att det är bra att drömma och fantisera
och fundera.

Inatt drömde jag att jag såg en mördarsnigel som gjorde situps.
Har ni drömt något knäppt?

Kommentarer
Postat av: sofimedsmeknamnetskrållan

hihihiihi, VILKEN ROLIG DIKT! jag drömnde faktsikt inatt en väldigt hemsk dröm.. vill helst inte ta upp den här.



Men eftersom ni är så snälla och skriver dikter till oss läsare hela tiden, ville jag inte vara sämre själv! kan ni räkna ut det? JA! jag har faktiskt skrivit en dikt till er! Kul va? Javisst, här kommer den.



"en dag så brann det i knutarna

då fick jag brått och svalde medicinerna

på morgoren därpå blev jag gla å drog upp gardinerna

ingen vet varför, när eller hur? men en sak är säker aldrig ska detta stå på tur. "



hihihihihihihi jag vet inte om ni fattar dikten men jag kan förklara det handlar om en person som är deprimerad och är väldigt stressad, detta läser hon genom att knarka då får hon en kickoch blir glad och får massa energi, ingen vet vrf, när eller hur, men alla vet iallfall att detta inte är bra och att detta inte får hända igen ( alltså det får inte stå på tur ).



jag är en väldigt djup person. Hoppas att ni gillande dikten, kanske skriver flera!

Puss på er! <3



2009-06-23 @ 13:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0