Snigel Blå sidan 1

Här är en bok som jag gillade när jag var liten, kanske berodde på att det rimmade, vem vet?:D
         
Nu är det på detta vis att jag har skrivit av hela sagan och tagit kort på alla bilder för jag har tydligen inget liv;)
Så här kommer första sidan. (ursäkta dom dåliga bilderna, skyll på min dumma mobil)

Let´s the serie start!
Men alltså, inte våra egna rim!

En snigelfamilj uti skogen bor,
Tre söta ungar med far och mor.
Lägg märke till på de tre små:
Två av dem är gråa, den tredje är blå.
Här går de med mamma till herr Kantarell,
Där snälla små snigelbarn får karamell.
Men då sak de hålla sig riktigt i skinnet.
Tyvärr – Snigel Blå har annat i sinnet.

Fortsättning fäljer en annan dag maybe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0