Sverigekaka

Den här kakan tycker jag är jättegod!
Krämen i mellan smakar.. hmh... JÄTTEGOTT!:D
Ni måste testa att göra den;)

Ingredienser:
Portioner: 12

3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
3 ägg
2 tsk bakpulver
1 dl kokande vatten
4 msk vaniljsocker
125 gr smör
1 dl mjölk

Gör så här
Smörj och ströa en rund sockerkaksform (ca 11/2 - 2 liter) 
Vispa ägg och socker pösigt. 
Blanda vetemjöl och bakpulver och häll det i ägg/sockerblandningen. 
Häll i det kokande vattnet och rör om. 
Grädda genast i ca 45 min i 175 grader. 
Låt svalna. 
Dela kakan i två delar. 
Fyllning: Lägg vaniljsocker, smör och mjölk i en kastrull. 
Koka tills det tjocknar (ca 2 min.) 
Bred på fyllningen på den avsvalnade kakan. 
Lägg på överdelen och pudra lite florsocker uppepå. 

recptet är hämtat från ica.se
jag hittade ingen direkt bra bild:(

Kommentarer
Postat av: T<3

Sv; hihi (:



tack du! Gillar WEZC :D

2009-08-02 @ 23:00:19
URL: http://tajjz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0